👉 Csapj le most! A Vállalkozói és Prémium csomagokat 15%-kal olcsóbban kapod nálam, ha augusztus 15-ig weboldalad megrendeled! Érdekel!

A rendszergazda szolgáltatás 4 legfontosabb eleme

Ebben a cikkben bemutatjuk, hogy mit is takar pontosan a rendszergazda szolgáltatás, miért fontos a cégek számára, és mik a leghangsúlyosabb elemei.

Kezdjünk is bele:

Mit takar pontosan a rendszergazda szolgáltatás?

A rendszergazdák nagy informatikai tudással rendelkező szakemberek. Fő feladatuk a számítógépes rendszerek megbízható működésének biztosítása. A rendszergazda szolgáltatás is tulajdonképpen ezt jelenti, azaz ez biztosítja a informatikai rendszerek biztonságos működését.

Ez így egyszerűnek hangozhat, pedig nem az, egy komplex feladatról van szó.

Milyen tevékenységekből áll össze a rendszergazda szolgáltatás?

A rendszergazda szolgáltatást a következő fontosabb tevékenységi körökre lehet szétbontani:

  • a cég céljainak megismerése, megértése,
  • a célok eléréséhez szükséges irányelvek meghatározása, lefektetése,
  • a céges számítógéppark kialakítása,
  • az erőforrások optimalizálása,
  • a szoftveres-hardveres beállítások elvégzése,
  • az adatmentésekre vonatkozó terv készítése, azok rendszeres elvégzése,
  • a felhasználók és adataik kezelése,
  • a frissítések elvégzése,
  • a technikai support és igény esetén a technikai edukáció

Mik a rendszergazda szolgáltatás legfontosabb elemei?

Fentebb látható, hogy miből tevődik össze ez a szolgáltatás. De mik ezek közül a részfeladatok közül a legfontosabbak, melyek azok, amik leginkább meghatározzák, hogy a cégek IT szempontból mennyire működnek megfelelően.

1. Kommunikáció, információátadás a rendszergazda és ügyfele között

A rendszergazda szolgáltatás vagy ott kezdődik el, hogy egy induló cégnél felmerül rá az igény, hogy legyen vagy ott, hogy egy cég rendszergazdát szeretne váltani, azaz megbíz ezzel a feladattal egy új csapatot.

Ez a két verzió a rendszergazda munkafolyamatok tekintetében nagyon különbözik egymástól. Az első esetben ugyanis az adott rendszergazda csapat építi fel a rendszert, ami illeszkedik a cég igényeihez, amivel megvalósíthatóak a vállalati célok.

A második esetben egy már létező rendszerbe kell belenyúlni, ezt kell úgy módosítani, hogy a cég számára megfelelő, az új IT szakemberek részére pedig kezelhető legyen.

Egy dolog azonban közös a két folyamat. Ez pedig az, hogy a szakembereknek pontosan ismernie kell a cég igényeit, céljait, ha vannak, akkor a korábban kialakított megoldásokat, minden apró részlettel tisztában kell lenniük ahhoz, hogy ki tudják dolgozni a legjobb stratégiát az adott vállalkozás számára.

2. Céges infrastruktúra megteremtése

A kezdet az, ha megvan a stratégia, aminek mentén dolgozni tud a rendszergazda. Ehhez azonban szükség van különböző eszközök beszerzésére, a céges infrastruktúra kialakítására.

Ebbe a legegyszerűbb nyomtatóktól kezdve, a nagyon komplex munkamenetű speciális eszközökig minden beletartozik.

A rendszergazdák minden esetben javasolt tesznek arra, hogy az adott stratégia mentén, az adott célok megvalósításához melyek a legideálisabb eszközök. Érdemes ezt a javaslatot megfogadni, mert az egyéb előnyök mellett a mindennapi munkavégzést is könnyíti, gyorsítja, ha a megfelelő eszközökkel dolgozik egy cég.

3. Megfelelő adatmentés készítése

Ha valaki beszélgetett már egy rendszergazdával a munkájáról az tudja, hogy az adatmentés kiemelt helyet foglal el ebben. Nem véletlenül, hiszen ez fontos, vagy mondhatjuk úgyis, hogy ennek a hiánya óriási károkat okozhat egy cégben.

Sokan erre csak legyintenek, és azt mondják, hogy ó ugyan, engem vagy az én cégemet nem érhet zsarolóvírus vagy egyéb támadás. Az ilyen kijelentések viszont nem is állhatnának távolabb az igazságtól, ilyen jellegű támadás bárkit érhet, senki sincs biztonságban. Kézenfekvő tehát, hogy erre kiemelt figyelmet kell fordítani, védekezni kell a támadások ellen.

Ennek egy módja van, és tudni kell, hogy csak és kizárólag ez nyújthat védelmet. Ez a mód nem más, mint az, ha van adatmentésünk, amihez vissza tudunk nyúlni, amiből vissza tudjuk nyerni a szükséges infókat.

4. Kapcsolattartás

A rendszergazda és ügyfele közötti kapcsolat ideális esetben egy hosszú távú, kölcsönös bizalmon alapuló, stabil viszony.

Ennek az alapja az első pontban részletezett információátadás, ami a későbbiekben is folytatódik. Az olyan nagyobb dolgoktól kezdve, mint az, ha új megoldásokra van szükség, amit a cég a rendszergazda iránymutatásával valósít meg egészen az olyan apró, hétköznapinak mondható dolgokon át, minthogy meghibásodik az egyik nyomtató.

Tehát a rendszergazda szolgáltatás most utolsóként említett, de mindenképpen fontos eleme a kapcsolattartás, az információáramlás fenntartása.

Miért van szüksége minden cégnek rendszergazdára?

A cikkből ez részben már kiderült, de most összegezzük a dolgokat.

Azért van minden cégnek szüksége rendszergazdára, mert csak egy IT szakember vagy egy IT szakértő csapat iránymutatása mellett lehet kialakítani a szükséges technológiai hátteret, ami biztosítani tudja a stabil, megbízható működést.

Emellett a rendszergazdák a mindennapi ügyes-bajos technológiai kérdésekben is segítséget nyújtanak, mondhatjuk, hogy minden tekintetben védőhálót képeznek az adott cég körül.

Call Now Button